مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:472022-06-29اقتصادي

کاهش 15 درصدی بارش ها در آذربایجان شرقی/ رینگ، آب تبریز را به هم وصل می کند


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: شاهد کاهش سه درصدی بارش ها در استان نسبت به سال گذشته و 15 درصدی نسبت به بلند مدت هستیم و مدیریت مصرف پنج تا 10 درصدی برای عبور بدون تنش از تابستان امسال است.

- یوسف غفارزاده صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هر چند سال آبی خوبی را به لحاظ نوع بارش ها داشتیم و بیشتر بارش ها از نوع برف بود، با این حال وضعیت بارشی آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد و میزان این بارش ها از میانگین بلند مدت نیز 15 درصد پایین تر است.

وی با بیان اینکه جلفا با 102 میلی متر کمترین و ورزقان با 305 میلیمتر بیشترین میزان بارش در آذربایجان شرقی را داشته اند، افزود: البته متوسط دمای سال آبی جاری یک تا یک و نیم درجه نسبت به میانگین دمایی میان مدت کمتر است که خود این امر تأثیر بسزایی در میزان مصرف آب در استان دارد اما چنانچه هوا گرم تر شود و مدیریت مصرف و کاهش 5 تا 10 درصدی در مصارف آب صورت نگیرد، در شهرهایی مانند تبریز با توجه به سر به سر بودن تولید و مصرف آب، با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان تصریح کرد: تبریز جزو کلانشهرهایی است که وضعیت سر به سر عرضه و تقاضای آب آن نگران کننده است و با توجه به عدم تکمیل رینگ آبی و نیز عدم منطقه بندی توزیع آب، این شهر دارای ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی بارش ها در آذربایجان شرقی/ رینگ، آب تبریز را به هم وصل می کند

کاهش 15 درصدی بارش ها در آذربایجان شرقی/ رینگ، آب تبریز را به هم وصل می کند