مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-29بين الملل

موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو


اردوغان پیش از این به کرات از رویکرد غیرمسئولانه سوئد و فنلاند در قبال گروه هایی که آنکارا آن ها را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند، از جمله حزب کارگران کردستان یا پ ک ک و شرکایش در سوریه، - انتقاد کرده بود.

حمایت آمریکا از گروه های مبارز کرد سوریه، سال هاست که ترکیه را خشمگین کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه شنبه تایید کرد که ترکیه مخالفت خود را با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو پس گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از آسوشیتدپرس، در بحبوحه جنگ اوکراین و فشارهای فزاینده غرب بر روسیه، موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را می توان بزرگ ترین پیشرفت اجلاس سران ناتو که این هفته در مادرید برگزار می شود، دانست.

در این نشست، وزرای خارجه ترکیه، سوئد و فنلاند، در مادرید اسپانیا تفاهم نامه ای امضا کردند که بر مبنای آن ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف دفاعی ناتو موافقت می کند.

استولتنبرگ پس از به نتیجه رسیدن این مذاکرات گفت: ما اکنون به توافقی رسیده ایم که راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هموار می کند .

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازآسوشیتدپرس، جنگ در اوکراین سوئد و فنلاند را بر آن داشته است که وضعیت طولانی مدت غیر متعهد خود را کنار بگذارند و برای پیوستن به ناتو درخواست دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو