مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 08:472022-06-29بين الملل

مسائل مورد مذاکره میان الکاظمی و مقامات ایران به روایت طرف عراقی


نخست وزیر عراق در تشریح محورهای گفت و گوی خود در ریاض و تهران خبر داد که با طرف ایرانی درباره مسئله آب و برق صحبت کرده و وزیر انرژی ایران به بغداد سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عصر سه شنبه، در جلسه اعضای دولت این کشور به مسائلی که در سفرش به ریاض و تهران مورد بررسی قرار گرفته، اشاره کرد.

سفر به ایران و عربستان بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع )، نخست وزیر عراق در ارتباط با سفر منطقه ای خود اظهار داشت: درباره سفر اخیرم به عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، [باید بگویم] سفر به عربستان خیلی خوب بود و ما در جریان این سفر مسائل مشترک و سرمایه گذاری این کشور در عراق و چشم انداز همکاری ها در آینده را مورد بررسی قرار دادیم.

مصطفی الکاظمی اضافه کرد: ما درباره اتصال برق و بسیاری از پروژه های که عراقی ها از آن استفاده می کنند و اهمیت استقرار و آرامش در منطقه و ایفای نقش عراق در آرام سازی فضا در راستای منافع کشور و منطقه گفت وگو کردیم.

الکاظمی ادامه داد: ما درباره چالش های جهانی ناشی از جنگ اوکراین و بازتاب آن بر امنیت غذایی و چگونگی همکاری برای فراهم کردن نیاز ملت ها برای تأمین این امنیت صحبت کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل مورد مذاکره میان الکاظمی و مقامات ایران به روایت طرف عراقی

مسائل مورد مذاکره میان الکاظمی و مقامات ایران به روایت طرف عراقی