مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 21:472022-06-28فرهنگي

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قرچک، عصر امروز با حضور بخشدار مرکزی قرچک، معاون اداره ورزش و جوانان و سایر مسوولان، جشنواره فرهنگی، بومی و محلی در روستاهای قرچک آغاز شد.

احداث غرفه های صنایع دستی، اجرای برنامه های فرهنگی، بومی محلی مثل چوپ بازی، هفت سنگ، برنامه های داستانی نویسی و قصه گویی، موسیقی محلی از مهم ترین برنامه های این جشنواره است که از تاریخ 7 تیر الی 6 مرداد برگزار خواهد شد.

مجید قیصر پناه بخشدار مرکزی قرچک در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره  شناساندن و احیای فرهنگ غنی و بازیهای بومی شهرستان قرچک و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای دختران و پسران روستاهای شهرستان است.

وی گفت: سعی داریم با اجرای بازی های محلی توسط جوانان و نوجوانان به داشته های مهم فرهنگی منطقه مانند غذاهای محلی، بازیهای بومی از قبیل دان پلان، هفت سنگ، طناب کشی، زو، دارت و صنایع دستی توجه شود.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: این مسابقات به مدت یک ماه در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو قسمت آقایان و بانوان برگزار می شود که در مسابقات آقایان 220 نفر در 11 رشته و در قسمت بانوان حدود 330 نفر در 17 رشته فرهنگی و ورزشی رقابت می کنند.

قیصرپناه بیان کرد: جشنواره های بومی محلی در روستاها می تواند احیای آداب و رسوم و سنت های اصیل را به دنبال داشته باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک