مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 13:222022-06-28اقتصادي

از این 10 پسوورد خطرناک استفاده نکنید


از 50 رایج ترین گذرواژه، 49 موردشان زیر یک ثانیه از طریق ابزار های ساده ای که به طور رایج در فروم های تبه کاران یافته می شوند و غالباٌ رایگان یا بسیار ارزان هستند قابل کرک هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بیش از 24 میلیارد نام کاربری و گذرواژه در بازار های تبهکاران سایبری برای سوء استفاده موجود هستند و مقدار اعتبارنامه های نقض شده همچنان رو به افزایش است و هکر ها در حال بهره برداری از پسوورد های ضعیف و مورد استفاده مجدد قرار گرفته هستند.

آنالیز های انجام شده توسط محققان امنیت سایبری در موسسه دیجیتال شدو نشان می دهد که فروش نام کاربری و پسوورد ها 65% افزایش یافته است؛ این معاملات در فروم های تبه کاران سایبری و بازار های زیرزمینی انجام می شود.

از میان این نام کاربری ها و پسوورد های قابل تهیه از صد ها بازار زیرزمینی، 6.

7 میلیارد آن ها منحصر به فرد بوده اند (که نشانگر یک سوم افزایش در مقایسه با آنالیز قبلی در سال 2020 است) که نشان می دهد که بسیاری از نام های کاربری چندین بار مورد دسترسی و سرقت قرار گرفته اند، احتمالاً بدون اینکه قربانی حتی از این موضوع مطلع شده باشد.

یکی از دلایل این روند این است که بسیاری از اکانت ها از پسوورد های رایج یا ضعیف استفاده کرده اند، که باعث تسهیل کار تبه کاران سایبری در سرقت آن ها صرفا از طریق حدس زدن پسوورد ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از این 10 پسوورد خطرناک استفاده نکنید

از این 10 پسوورد خطرناک استفاده نکنید