مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 11:222022-06-28بين الملل

چرا مصر در نشست های ضد ایرانی شرکت می کند؟


قاهره در تحرکاتی حضور دارد که ارتباطی به نگرانی ها و تهدیدات امنیت ملی اش ندارد، با این حال پای ثابت نشست هایی است که عموما با محوریت ضد ایرانی تشکیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در یک دهه گذشته شاهد تحولات پر سرعت و دراماتیکی بوده است.

از تحولات موسوم به بهار عربی تا بحران سوریه و جنگ یمن و یارکشی های متعدد بازیگران و تشکیل جبهه های مختلف؛ شکست طرح صهیونیستی و آمریکایی در سوریه و باقی ماندن بشار اسد در قدرت، شکست تهاجم گسترده به یمن، شکست های پی در پی رژیم اسراییل در غزه و در یک کلام تقویت جبهه مقاومت و در مقابل علنی شدن روابط پنهانی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، همگی در حال ترسیم چهره جدیدی از منطقه غرب آسیا است.

در این میان همراستا با سیر تحولاتی که به نفع جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه پیش می رود، جبهه آمریکایی، اسراییلی و عربی نیز به سمت ایجاد ائتلاف ها و یارکشی های متعدد با عناوین مختلف رفته اند.

این فعالیت ها به خصوص پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ افزایش یافته و نشست های متعددی چه محرمانه و چه علنی در سال های اخیر که موضوع مقابله با ایران جزو مهم ترین کارویژه های آن بوده برگزار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصر در نشست های ضد ایرانی شرکت می کند؟

چرا مصر در نشست های ضد ایرانی شرکت می کند؟