مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 09:022022-06-28اقتصادي

کشت 540 هکتار گردو در باغ های دامغان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، علی اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گردو یکی از محصولات خشکبار و ارزشمند در کشور بوده که علاوه بر ارزش غذایی بالا از جایگاه ویژه ای در تجارت خشکبار برخوردار است.

وی گفت: در شهرستان دامغان 540 هکتار باغ های گردو در مناطق رودبار، تویه دروار، سیاه کوه و طزره کشت شده است که از لحاظ کیفی شاخص هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی در سال های اخیر و وقوع سرمای دیررس بهاره در بسیاری از مواقع موجب خسارت به شاخه و میوه این درختان می شود.

امامیون ادامه داد: ازاین رو برای برطرف کردن این معضل راهکار شناسایی و معرفی ارقام دیر گل با مقاومت به سرما و آفات و بیماری ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال به صورت الگویی تعداد 350 اصله درخت با روش سرشاخه کاری در منطقه رودبار اصلاح و این طرح از اوایل اردیبهشت ماه با روش پیوند تاجی عملیات سرشاخه کاری اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: در زمان اجرای این طرح، کارگاه های آموزشی پیوند گردو نیز برای کشاورزان برگزار شده است.

امامیون با بیان اینکه امیدواریم توسعه این روش کار مؤثری باشد، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح از محل اعتبارات باغبانی مبلغ 500 میلیون ریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 540 هکتار گردو در باغ های دامغان

کشت 540 هکتار گردو در باغ های دامغان