مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 07:022022-06-28پزشكي

زنگ خطر موج جدید کرونا


آمارهای روزانه وزارت بهداشت از وضعیت کرونا در کشور، نشان می دهد که طی 48 ساعت گذشته 694 بیمار جدید شناسایی شده اند که این روند می تواند نگران کننده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، روند نزولی بیماری کرونا در کشور و صفر شدن آمار روزانه فوتی ها، باعث شده تا شرایط برای عادی انگاری پاندمی کووید 19 فراهم شود.

این در حالی است که در روزهای اخیر، موارد ابتلاء روند صعودی پیدا کرده است که می تواند زنگ خطری برای بروز موج جدید بیماری در کشور باشد.

حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در واکنش به عادی انگاری شرایط کرونایی در کشور، گفت: زمانی می توانیم بگوییم که اپیدمی خاموش شده یا پاندمی تمام شده که حداقل دو دوره از بیماری بگذرد و ما مورد ابتلای جدیدی نداشته باشیم.

از آنجایی که چنین اتفاقی نیفتاده، طبیعتاً نیازمند این بودیم که رصد و رهگیری را در فرآیند اپیدمی داشته باشیم و پیگیری را انجام دهیم.

همچنین از آنجا که در کشور ما که نظام بیماریابی فعال وجود ندارد، تعداد تست ها کاهش یافت و نتوانستیم خیلی تصویر روشنی از اپیدمی در کشور داشته باشیم.

آمار روزانه کرونا صعودی شد در حالی که این روزها مدام بر طبل شادی صفر شدن آمار روزانه فوتی ها می کوبیم، اما گزارش های روزانه وزارت بهداشت از وضعیت کرونا در کشور، نشان می دهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر موج جدید کرونا

زنگ خطر موج جدید کرونا