مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 06:372022-06-28سياسي

نقش بریکس در معادلات سیاسی، اقتصادی دنیا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر عباس علومی، در شرایط گذار کنونی نظم جهانی ،کشورها وقدرت های مطرح هرکدام به دنبال آن هستند تا از طریق تشکیل اتحادیه و بلوک های سیاسی و منطقه ای و بین المللی جایگاه خود را در نظم نوین جهانی بیش ازپیش تقویت نمایند.

- اعضای گروه بریکس علاوه بر همکاری های اقتصادی درحال حاضر تلاش دارند تا درمعادلات جهانی هم نقشی فعال تر ومناسب با عیار اقتصادی خود ایفا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، امیر عباس علومی، در شرایط گذار کنونی نظم جهانی ،کشورها وقدرت های مطرح هرکدام به دنبال آن هستند تا از طریق تشکیل اتحادیه و بلوک های سیاسی و منطقه ای و بین المللی جایگاه خود را در نظم نوین جهانی بیش ازپیش تقویت نمایند.

یکی از این تشکل های نوظهور که درحال حاظر بیشتر جنبه اقتصادی دارد گروه بریکس نام دارد که می توان آن را نقطه مقابل گروه جی 7 به شمار آورد.

ایده تشکیل بریکس ابتدا در سال 2001 با هدف جابجایی قدرت اقتصادی جهان از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه شکل گرفت امروزه بریکس با زمانی که وزرای خارجه بریک متشکل از بزیل ،روسیه ،هند و چین در سپتامبر 2006 برای اولین بار درحاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای مذاکرات اولیه دور هم جمع شدند تفاوت زیادی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بریکس در معادلات سیاسی، اقتصادی دنیا

نقش بریکس در معادلات سیاسی، اقتصادی دنیا