مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 13:372022-06-27حوادث

صلیب سرخ: زمین لرزه در افغانستان 200 هزار نفر را متأثر کرده است


صلیب سرخ پس از گذشت پنج روز از زمین لرزه مهیب در جنوب شرق افغانستان اعلام کرد که این حادثه 200 هزار نفر را متاثر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، صلیب سرخ گزارشی از میزان خسارت وارده در زلزله اخیر در افغانستان ارائه کرد.

براساس گزارش صلیب سرخ، آمارهای تازه نشان می دهد که 60 هزار خانواده یعنی 200 هزار نفر بر اثر زلزله اخیر در افغانستان متاثر شده که 40 درصد از این افراد را کودکان تشکیل می دهند.

صلیب سرخ همچنین در بخشی دیگری از گزارش خود به سیل اخیر در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که  بارش مداوم باران در ولایات آسیب دیده، تلاش های جست وجو و نجات را با مشکل مواجه کرده و خطرات بلایای طبیعی بعدی مانند رانش زمین و سیل را افزایش می دهد.

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ نیز افزود که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به دلیل بحران های مختلف به کمک بشردوستانه برای ادامه زندگی نیاز دارند.

احتمال شیوع وبا در کمین بازماندگان زلزله اخیر پیش از این، وزارت بهداشت افغانستان همزمان با وقوع زلزله خواستار کمک جامعه جهانی برای دارو و آب سالم برای بازماندگان این حادثه شده و گفته است که به دلیل نبود سرپناه افراد در معرض بیماری واگیردار قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صلیب سرخ: زمین لرزه در افغانستان 200 هزار نفر را متأثر کرده است

صلیب سرخ: زمین لرزه در افغانستان 200 هزار نفر را متأثر کرده است