مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 12:422022-06-27بين الملل

ناتو در پی گسترده ترین استقرار نیرو در اروپا از زمان جنگ سرد


یک روزنامه اسپانیایی نوشت سران ناتو قصد دارند در نشست پیش رو، گسترده ترین استقرار نیرو در شرق اروپا از زمان جنگ سرد را مطرح کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرده سران کشورهای عضو ناتو قصد دارند در نشست این هفته، گسترده ترین استقرار نیرو در اروپا از زمان جنگ سرد را مطرح کنند.

به نوشته وبگاه شبکه راشا تودی ، روزنامه اِل پاییس روز یکشنبه نوشت، در نشست سران ناتو در شهر مادرید، برخی متحدان شرقی قصد درخواست افزایش نیرو در حد لشکر را دارند.

این روزنامه به نقل از افراد مطلع نوشت، لهستان نیز قصد دارد درخواست کند ابعاد حضور نیروهای ناتو در این کشور به از گردان به تیپ افزایش یابند.

ال پایس نوشت، این بدان معنا است که هر کدام از هشت گروه رزمی ناتو در اروپا که 1000 تا 1600 نیرو دارند، به میزان دستکم دوبرابر، گسترش یابند.

به نوشته این روزنامه، کشورهای عضو ناتو قصد دارند کشورهایی که شرق اروپا و در مجاورت روسیه قرار دارند را به دژ نظامی مقابله با این کشور تبدیل کنند.

کشورهای عضو ناتو در نشست سال 2016 در ورشو نیز بر سر افزایش نیروهای نظامی حاضر در شرق اروپا از جمله در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به توافق رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو در پی گسترده ترین استقرار نیرو در اروپا از زمان جنگ سرد

ناتو در پی گسترده ترین استقرار نیرو در اروپا از زمان جنگ سرد