مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 12:072022-06-27بين الملل

آسیای مرکزی «جبهه دوم» غرب مقابل ائتلاف شرق


پایگاه مؤسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی روسیه با انتشار مطلبی هشدار داد غرب به رهبری آمریکا به دنبال تبدیل آسیای مرکزی به پایگاهی علیه روسیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، پایگاه موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی روسیه با انتشار مطلبی از افزایش تلاش های غرب به رهبری آمریکا جهت تبدیل آسیای مرکزی به پایگاهی علیه روسیه، چین و ایران خبر داد.

در این مطلب آمده است: از 23 تا 27 می سال جاری میلادی (2-6 خرداد) دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در راس یک هیأت بلندپایه به منظور تقویت روابط میان واشنگتن و کشورهای آسیای مرکزی از قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان و قزاقستان بازدید کرد.

ترکیب هیأت آمریکا که شامل اریک گرین مدیر ارشد روسیه و آسیای مرکزی شورای امنیت ملی آمریکا، ربکا زیمرمن معاون دستیار وزیر دفاع  آمریکا در امور افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی، انجلی کاور معاون دستیار مدیر آژانس ایالات متحده در امور آسیا و ناز الخطیب معاون رییس بخش سیاستگذاری شرکت مالی توسعه بین المللی آمریکا بود، نشان می داد که این بار واشنگتن هدف متفاوت تری را دنبال می کند.

مسلما این هدف ارتقا همکاری نظامی و فنی در پیوند با قدرت نرم در قالب ابتکارات غیرنظامی (به عنوان مثال ارزش های مشترک و حمایت آمریکا از توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیای مرکزی «جبهه دوم» غرب مقابل ائتلاف شرق

آسیای مرکزی «جبهه دوم» غرب مقابل ائتلاف شرق