مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:572022-06-27اقتصادي

گردش میلیاردی اسباب بازی و جنجال بر سر ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان!


مستند سرنخ که هر بار پشت پرده های یک موضوع چالشی را دنبال می کند این بار به سراغ پشت پرده های صنعت اسباب بازی کشور رفت و به تشریح نکاتی پرداخت که بسیاری از ابعاد آن تاکنون ناشناخته بوده است.

اسباب بازی در همه ی دنیا یک مفهوم بسیار پیچیده است و منحصر به ایران نیست؛ چرا که هر زمان شما با اسباب بازی بازی می کنید خودتان نیستید و در چنین زمانی و چنین شرایطی بسیار آسیب پذیر خواهید بود؛ با این وجود در کلان مدیریت کشور اسباب بازی موضوع مهمی قلمداد نمی شود.

این جملات از آیدین مهدی زاده دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی ها است که در ابتدای این مستند در کنار عبارت تغییر رفتار کودکان فقط با اسباب بازی صورت می گیرد از شکوفه عسگری روانشناس و روان درمانگر کودک و نوجوان قرار گرفت تا این نکته را به ذهن متبادر کند که این فصل از مستند سرنخ، پرداختن به ابعاد مختلف فرهنگی، روانشناسی، تولیدی، صنعتی و اقتصادی بازار اسباب بازی را نشانه گرفته است.

سرنخ در همان ابتدا با ورود به بازار های اسباب بازی ایران نخست وجود اسباب بازی های خشن ساخته شده براساس انیمیشن های خارجی و یا اسباب بازی های نظیر باربی حامله را نشان داد که اگرچه همدم بازی های کودکان ایرانی است، اما بر اساس صحبت های کارشناس این برنامه می تواند باعث دور شدن کودک از فضای کودکی و حتی بلوغ زو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش میلیاردی اسباب بازی و جنجال بر سر ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان!

گردش میلیاردی اسباب بازی و جنجال بر سر ایجاد اتحادیه تولیدکنندگان!