مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:272022-06-27پزشكي

کمبود 100 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ جذب نیروهای جدید در انتظار مجوز دولت


معاون پرستاری وزیر بهداشت از کمبود یکصد هزار نیرو در وزارت بهداشت خبر داد و گفت:درخواست پذیرش 100 هزار نفر داده شده که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده است.

- عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که کمبود پرستار در کشور چگونه حل خواهد شد؟ ، اظهار داشت: در این خصوص دو موضوع وجود دارد یکی تربیت پرستاران است که از دهه 90 تقریبا پذیرش تا 2.

5 برابر افزایش پیدا کرد؛ یعنی در سال 90، 3 هزار دانشجوی پرستاری پذیرش می شد اما در سال 1400 این عدد به 8600 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1050 بیمارستان داریم و تخت های بیمارستان نیز افزایش یافته؛ ضمن اینکه تعداد پرستاران نیز در شرف بازنشستگی هستند و بحث مجوز استخدام نیز وجود دارد.

باید پرستار تربیت شود و باید بتوانیم مجوز استخدام هم بگیریم و افراد فارغ التحصیل رشته پرستاری را به تناسب وارد بیمارستان ها کنیم که این موضوع مربوط به درخواست وزارت بهداشت است اما تأیید آن مربوط به سازمان امور اداری و استخدامی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز کرد: درخواست پذیرش 100 هزار نفر کارکنان نظام سلامت داده شده است که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 100 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ جذب نیروهای جدید در انتظار مجوز دولت

کمبود 100 هزار نیرو در وزارت بهداشت/ جذب نیروهای جدید در انتظار مجوز دولت