مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-27اقتصادي

تولید 20 نوع فرآورده از محصول خرما توسط مددجوی کرمانی


جوان خوش فکر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان موفق به تولید 20 نوع فرآورده از محصول خرما شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، شهرستان بم از توابع استان کرمان از سالیان گذشته به عنوان یکی از قطب های تولید و صادرات خرما در کشور شناخته می شود.

متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت لازم در صنایع پشتیبان و تبدیلی، همواره محصول خرما به صورت خام و تک محصولی به فروش می رسد و ضایعات خرما ازجمله هسته خرما دورریز می شود که به دلیل همین مسئله علاوه بر ایجاد خسارت برای کشاورزان درآمد کمی از محل فروش خرما نصیب آن ها می شود.

خانم جوان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با 21 سال سن در حال تحصیل در رشته روانشناسی است که موفق به تولید محصولاتی ارزشمند شده که در جهت افزایش کمیت و کیفیت صادرات خرما نقش بسزایی ایفا می کند.

این جوان کارآفرین در مورد انگیزه خود از این کار می گوید: با توجه به اینکه محصول خرما برای خام فروشی در سردخانه ها نگهداری می شود و سود چندانی عاید کشاورزان نمی شود به این فکر افتادم که از خرما و ضایعات خرما محصولاتی فرآوری کنم که سود خوبی نصیب کشاورزان خواهد شد.

این جوان خلاق و خوش فکر ادامه می دهد: از سال 94 کار خود را شروع کردم و پس از اخذ مجوزهای قانونی اقدام به تولید 20 فرآورده ازجمله حلوا خرما، قهوه خرما، شیره خرما، چیپس خرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 20 نوع فرآورده از محصول خرما توسط مددجوی کرمانی

تولید 20 نوع فرآورده از محصول خرما توسط مددجوی کرمانی