مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 08:372022-06-27اجتماعي

نگاهی به تحصیل کودکان مهاجر در ایران طی 40 سال اخیر


استان تهران بیشترین دانش آموز را با 161 هزار و 780 نفر دارد.

خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد، استان هایی هستند که به ترتیب میزبان بیشترین تعداد دانش آموزان مهاجر هستند.

- تعداد دانش آموزان غیرایرانی ثبت نام شده در مدارس کشور ایران از سال 1385، با شیبی ثابت رو به افزایش بوده است و به بیش از 503 هزار دانش آموز اتباع در بیش از 28 هزار مدرسه ایرانی در دوسال اخیر رسیده؛ این در حالی است که همواره سیاست های متفاوتی طی 40 سال اخیر پیرامون نحوه مواجهه با این دانش آموزان اعم از پذیرش یا عدم پذیرش، هزینه تحصیل، شرایط تحصیل نسبت با مسائل اقامتی آنها و مانند آن، اتخاذ شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحصیل کودکان مهاجر پس از امنیت یکی از دغدغه های همیشگی مهاجران ساکن در ایران از دیرباز تا به امروز بوده و امکان تحصیل کودکان و نوجوانان مهاجر افغانستانی در ایران همواره با فراز و نشیب هایی روبه رو بوده است.

از یک سو، سیاست های ناظر بر تحصیل کودکان اتباع قانونی به صورتی نسبتا مطلوب پیگیری شده و از سوی دیگر، به دلیل حضور بیش از دو میلیون و 250 هزار مهاجر غیرقانونی - به ویژه پس از حملات مکرر طالبان در این کشور - عملا سازوکار مشخص و با وحدت رویه قانونی و اجرایی در خصوص این گروه از مهاجران وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تحصیل کودکان مهاجر در ایران طی 40 سال اخیر

نگاهی به تحصیل کودکان مهاجر در ایران طی 40 سال اخیر