مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 18:572022-06-26ورزشي

آتش نشان بوشهری که رکورد گینس را شکست+ فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، اشکان دشمن زیاری مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران عصر امروز اظهار داشت: برای نخستین بار در جهان، آتش نشان بوشهری توانست50 کیلومتر دویدن با وزنه 20 کیلویی را در مدت هفت ساعت و 12 دقیقه و 50 ثانیه به انجام برساند.

وی افزود: فرایند ثبت رکورد های گینس از سال 1385 در ایران آغاز شد که پس از هشت سال پیگیری، سال 1393 نخستین رکورد گینس در خاک ایران و به نام کشورمان در بوشهر به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: یک سری رکوردها در سایت گینس تعریف شده که با توجه به سنگین بودن رکورد تاکنون کسی موفق به ثبت آن نشده این رکورد جز همان موارد است.

دشمن زیاری با اشاره به ثبت 100 رکورد گینس در ایران گفت: 40 رکورد فردی، افراد حکم خود را دریافت کرده اند و برای رکورد های گروهی نیز نام آن ها در پایگاه رکورد های جهان درج شده است.

محسن پالار نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بسیار خوشحالم که توانستم برای نخستین بار نام ایران را در دو فوق ماراتن به نام ایران در کتاب گینس ثبت کنم.

ثبت کننده دو فوق ماراتن نیز افزود: اکنون 37 سال سن دارم و 12 سال است که فعالیت خود را در رشته دو و میدانی و ثبت رکوردهای گینسی و جهانی کار می کند.

 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش نشان بوشهری که رکورد گینس را شکست+ فیلم

آتش نشان بوشهری که رکورد گینس را شکست+ فیلم