مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 18:172022-06-26اقتصادي

حوضه زاینده رود دیگر توانی برای بارگذاری های جدید ندارد


مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر اینکه حوضه زاینده رود دیگر توانی برای بارگذاری های جدید ندارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، احسان اله امینی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آبی 6 سد بزرگ استان اصفهان تا پایان خرداد ماه سال جاری، اظهار داشت: ذخیره سد مخزنی زاینده رود با ظرفیت نرمال یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب امروز به 366 میلیون مترمکعب رسید.

وی با بیان این که ذخیره آبی سد زاینده رود نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است، افزود: در مقایسه با بلندمدت (50 سال)، ذخیره آب این سد 62 درصد کاهش یافته است.

امینی با اشاره به وضعیت سد گلپایگان گفت: این سد در حال حاضر 33 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و حجم آن نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه 53 درصد و در مقایسه با بلند مدت 19 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد قره آقاچ سمیرم به 23 میلیون مترمکعب رسیده است، بیان کرد: ذخیره سد حنای سمیرم تا امروز به 9.

3 میلیون مترمکعب رسیده است، حجم این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 15 میلیون مترمکعب بوده 36 درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت 47 درصد کاهش ذخیره آبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوضه زاینده رود دیگر توانی برای بارگذاری های جدید ندارد

حوضه زاینده رود دیگر توانی برای بارگذاری های جدید ندارد