مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 16:572022-06-26سياسي

برگزاری رویداد «شورایعالی فضای مجازی و مسئله حاکمیت دیجیتال» در اندیشکده شریف


در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نشستی با موضوع «شورایعالی فضای مجازی و مسئله حاکمیت دیجیتال و با همکاری مشترک اندیشکده حکمرانی شریف و باشگاه تنظیم گری ایران در محل این اندیشکده برگزار خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اندیشکده حکمرانی شریف، با حکم رهبر انقلاب در اسفند 1390 شورایی فراقوه ای در حوزه فضای مجازی تشکیل شد تا نقطه کانونی متمرکزی برای سیاست گذاری و تصمیم گیری و هماهنگی در جهت بهره مندی از فرصت های بی بدیل ناشی از گسترش روزافزون فضای مجازی در جهان و رویارویی با چالش ها و اقتضائات ناشی از آن باشد.

با شکل گیری شورایعالی فضای مجازی، نظام سیاسی نسبتاً جوان کشور، یکی از پیشروترین تجربیات همگرایی در حکمرانی ملی فضای مجازی را تجربه کرد، این در حالی است که نظام های سیاسی با سابقه قرن­ ها حکمرانی به تازگی و با تشکیل شوراهای مشابه به واسطه ادغام نهادهای سنتی هنوز در ابتدای این مسیر به سر می­ برند.

با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت شورا و همزمان با تغییر دولت، اکنون زمان مناسبی است تا ارزیابی دقیقی از عملکرد و نحوه حکمرانی این شورا، به منظور اتخاذ راهکارهای مناسب جهت ارتقای حکمرانی فضای مجازی، به عمل آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری رویداد «شورایعالی فضای مجازی و مسئله حاکمیت دیجیتال» در اندیشکده شریف

برگزاری رویداد «شورایعالی فضای مجازی و مسئله حاکمیت دیجیتال» در اندیشکده شریف