مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 16:422022-06-26بين الملل

بی ثباتی سیاسی کم سابقه در فرانسه؛ «ماکرون متکبر» در منگنه چپ و راست


نتایج انتخابات فرانسه می تواند بی ثباتی کم سابقه ای را در این کشور رقم بزند و در این میان بحث تشکیل اولین دولت ائتلافی فرانسه مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فرانسه، نتایج انتخابات پارلمانی فرانسه و تنبیه امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه از سوی رأی دهندگان، موجب شده احزاب مخالف دولت وی را تحت فشار بی سابقه ای قرار دهند.

طی سال های گذشته، فرانسه با موج های گسترده ای از اعتراضات کارگری موسوم به تظاهرات جلیقه زردها و معترضان به سیاست های دولت ماکرون در قبال شیوع ویروس کرونا مواجه بود.

 به دنبال شکست حزب ماکرون در کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمانی فرانسه، نخست وزیر این کشور هشدار داد که نتایج این انتخابات خطری برای فرانسه محسوب می شود.

الیزابت بورن تأکید کرد که دولت پاریس آماده است با ائتلاف چپ همکاری کند.

فشار احزاب راست و چپ فرانسه علیه ماکرون به نوشته خبرگزاری رویترز ، حزب راست افراطی فرانسه به رهبری مارین لوپن توانسته در انتخابات اخیر فرانسه، شمار قانون گذاران خود در پارلمان را تقریباً 10 برابر بیشتر کند و به جریان اصلی سیاست این کشور ورود کند.

لوپن به عنوان رهبر حزب اجتماع ملی ، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز توانسته بود 41 درصد از آرای شهروندان و روستایی نشینان عصبانی از افزایش هزینه های زندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی ثباتی سیاسی کم سابقه در فرانسه؛ «ماکرون متکبر» در منگنه چپ و راست

بی ثباتی سیاسی کم سابقه در فرانسه؛ «ماکرون متکبر» در منگنه چپ و راست