مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 08:272022-06-26بين الملل

اعتراض صنعاء به سختگیری های ریاض در قبال حجاج یمنی


یک مقام دولت نجات ملی یمن به شروط و موانعی که عربستان سعودی در قبال حجاج یمنی قرار داده، اعتراض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی تنها به حمله به یمن و محاصره همه جانبه این کشور اکتفا نکرده بلکه سختگیری های زیادی نیز در قبال حج یمنی ها دارد.

در همین رابطه عبدالرحمن النعمی مدیر کل بخش حج و عمره در دولت نجات ملی یمن گفت ، نظام سعودی در سال جاری تنها به 11 هزار حج گذار یمنی اجازه ادای مناسک حج را داده و در مقابل آن شروط و موانع بسیاری از جمله سن زیر 65 سال، داشتن گذرنامه صادر شده از عدن (مرکز ریاست دولت مستعفی یمن تحت حمایت ریاض) و افزایش 100 درصدی هزینه حج قرار داده به نحوی که این هزینه اکنون به 16 هزار ریال سعودی (حدودا 4 هزار دلار) رسیده است.

همچنین ولید الوداعی رییس اداره کل حمل و نقل زمینی در صنعا نیز گفت، طرحی به منظور بازگشایی مسیرهای زمینی به روی حجاج ارائه شده اما ائتلاف سعودی آن را رد کرد.

ائتلاف عبور حجاج یمنی از نه استان یمن و پیمودن مسافت 1400 کیلومتری به جای مسیرهای پیشنهادی 513 و 287 کیلومتری را بر آنها تحمیل کرد.

خالد الشایف مدیر فرودگاه صنعاء هم تصریح کرد، قبل از آغاز جنگ علیه یمن فقط از طریق فرودگاه صنعاء 10 هزار حاجی به حج فرستاده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض صنعاء به سختگیری های ریاض در قبال حجاج یمنی

اعتراض صنعاء به سختگیری های ریاض در قبال حجاج یمنی