مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 16:322022-06-25سياسي

نماینده افغانستان در سازمان ملل: نیاز به یک گفتمان ملی در کشور احساس می شود


سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد گفت که مردم کشورش از جنگ خسته شده اند و ضرورت به یک گفتمان ملی که در آن نمایندگان طالبان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نصیراحمد فایق ، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا زمینه آغاز یک گفتمان ملی میان مردم افغانستان را فراهم کند تا از این طریق به چالش های موجود رسیدگی و از تبدیل شدن افغانستان به پناه گاه امن تروریستان و بازگشت دوباره به جنگ جلوگیری شود.

فایق این خواسته را روز گذشته (پنج شنبه، 2 سرطان) در نشست شورای امنیت سازمان ملل که در مورد افغانستان برگزار شده بود، مطرح کرد.

وی گفت که مردم افغانستان از جنگ خسته شده اند و ضرورت به یک گفتمان ملی که در آن نمایندگان طالبان، چهره های تأثیرگذار در داخل و خارج کشور، گروه های مخالف، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی شرکت داشته باشند، احساس می شود.

فایق در این نشست از تلاش های طالبان جهت انحصار حاکمیت تنها مردانه و افراد وابسته به این گروه با ایدیولوژی مذهبی و همچنین حذف سیستماتیک سرمایه بشری افغانستان از جمله زنان، انتقاد کرد.

وی در عین حال خواستار توقف ارعاب، وحشت، شکنجه و کشتار غیرنظامیان در ولایت های پنجشیر، بغلان و تخار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده افغانستان در سازمان ملل: نیاز به یک گفتمان ملی در کشور احساس می شود

نماینده افغانستان در سازمان ملل: نیاز به یک گفتمان ملی در کشور احساس می شود