مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 11:322022-06-25بين الملل

جوانترین زندانی سیاسی عربستان آزاد شد


سعودی حقوق بشر اعلام کرد که جوان ترین زندانی سیاسی عربستان آزاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر به شبکه سی ان ان اعلام کرد که مرتجی قریریص  که از سوی حقوقدانان و فعالان حقوق بشر به عنوان جوان ترین زندانی سیاسی در عربستان سعودی شناخته می شود، روز گذشته (جمعه) آزاد شده است.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، پرونده مرتضی قریریص برای اولین بار در یک گزارش اختصاصی منتشر شده در سال 2019 برجسته شد و جزییات چگونگی دستگیری او توسط مقامات سعودی در زمانی که او سیزده ساله بود فاش شد.

این جزییات سه سال پس از متهم شدنش به شرکت با یک دوچرخه در تظاهراتی طی تحولات بهار عربی 2011 منتشر شد؛ او در ده سالگی دستگیر و زندانی شد.

شبکه سی ان ان در گزارش خود افزود: پس از نزدیک به 4 سال بازداشت موقت و قبل از تولد 18 سالگی او، کیفرخواستی مبنی بر توصیه به اعدام ارائه شد و دادستان ها ادعا کردند که قریریص به یک گروه تروریستی افراط گرا وابسته است .

این شبکه با توضیح اینکه مرتجی در حین ارتکاب جرائمی که به آن ها متهم می شود، تنها 10 سال داشته است، اذعان کرد:  قریریص با خانواده اش به بحرین سفر می کرد که نیروهای مرزی عربستان سعودی او را در مسیر ملک فهد که دو کشور را به هم مرتبط می کند، بازداشت کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانترین زندانی سیاسی عربستان آزاد شد

جوانترین زندانی سیاسی عربستان آزاد شد