مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 10:222022-06-25سياسي

ابراز علاقه قرقیزها به سرمایه گذاری ترک زبان ها در این کشور


رییس جمهور قرقیزستان در دیدار با رؤسای هیئت های پارلمانی کشورهای ترک زبان گفت: خوشحال خواهیم شد که شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری از کشورهای ترک در کشور باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در چارچوب نشست روسای پارلمان کشورهای ترک زبان در چولپان آتای قرقیزستان، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان با روسای هیئت های پارلمانی کشورهای ترک زبان (TurkPA) در شهر چولپان آتا در منطقه ایسیک کول دیدار کرد.

رییس جمهور قرقیزستان در این دیدار تاکید کرد ترکپا که در سال 2008 تأسیس شد، طی سال های فعالیت خود به بستر مهمی برای همکاری های بین پارلمانی تبدیل شده است.

وی افزود: نمایندگان پارلمان ما موضوعات مهم را مورد بحث قرار داده و اطلاعات و تجربیات خود را در زمینه های دارای اولویت به اشتراک می گذارند.

جباراف با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و معنوی به عنوان زیربنای روابط کشورها گفت: قرقیزستان به عنوان یکی از کشورهای موسس ترک پا، علاقه مند به تشکیل انجمن بین پارلمانی به عنوان نمونه ای از تجلی همبستگی و اتحاد کشورهایمان است.

وی افزود: معتقدم تشدید همکاری های ما بدون پایه ای قابل اعتماد مبتنی بر اعتماد، دوستی و همکاری که سال به سال روابط مدرن بین دولتی خود را بر آن بنا می کنیم، غیرممکن خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز علاقه قرقیزها به سرمایه گذاری ترک زبان ها در این کشور

ابراز علاقه قرقیزها به سرمایه گذاری ترک زبان ها در این کشور