مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 13:222022-06-24فرهنگي

توهم گنج در زیرزمین تخت جمشید؟!


«کشف گنج مخفی در زیر زمین تخت جمشید و پنهان کاری میراث فرهنگی» عنوان فیلم کوتاهی است که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، درحالی که پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، - تاریخ انتشار: 13:17 - 03 تیر 1401 پپایگاه میراث جهانی تخت جمشید توضیح داده که چنین مطالبی صرفا برای تشویق و ترغیب مردم به گنج یابی و تخریب آثار تاریخی ایران از سوی متوهمان و بدخواهان میراث فرهنگی منتشر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ درباره آنچه در زیرزمین تخت جمشید مشاهده شده، به نقل از اریک اف اشمیت ـ باستان شناس آلمانی و استاد موسسه خاورشناسی شیکاگو ـ از جلد اول کتاب تخت جمشید، آمده است: بنیانگذار تخت جمشید و معماران وی به خوبی از اثر ویران کننده باران های زمستانی آگاه بودند.

بخوانید.

(تصاویر) کشف قطعات سنگی جدید در تخت جمشیدآژیر خطر برای تخت جمشید برای حفظ ابنیه آنجا که قسمت عمده آن ها از خشت ساخته شده بود، شبکه مجاری آبراهه ها تعبیه کردند تا آب خیابان ها و حیاط ها به سهولت بیرون رود و دیوار ها خراب نشود.

محلی که بیش از همه جا در معرض سیلاب قرار داشت قسمت شرقی تخت جمشید در امتداد پای کوه رحمت بود که آب باران و سیلاب به آن سرازیر می شد، خندقی در این قسمت وجود داشت که قسمت زیادی از آب باران را دفع می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهم گنج در زیرزمین تخت جمشید؟!

توهم گنج در زیرزمین تخت جمشید؟!