مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 12:572022-06-24بين الملل

هند سفارت خود را در کابل گشود


رسانه های هندی گزارش داده اند که هند با اعزام یک «تیم فنی» به سفارت خود در کابل، حضور دیپلماتیک اش در افغانستان را از سر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از هندوستان تایمز، پس از سقوط دولت افغانستان، هند کنسولگری های خود در هرات، قندهار، جلال آباد و مزارشریف را به دلیل نگرانی امنیتی تعطیل و تمام دیپلمات ها و پرسنل امنیتی خود را خارج کرد.

این رسانه نوشته است که تماس های اخیر با طالبان چه در پشت صحنه و چه ملاقات های رسمی، راه را برای بازگشت مقامات هندی به کابل هموار کرد.

وزارت امور خارجه ی هند در بیانیه ای اعلام کرده است که تیم فنی این کشور روز پنجشنبه (2 سرطان) به کابل رسیده و در سفارت آن کشور مستقر شده است.

هدف از اعزام این تیم نظارت از ارایه کمک های بشردوستانه و تعامل با مردم افغانستان گفته شده است.

در بیانیه ی وزارت خارجه ی هند تصریح شده است که احیای حضور دیپلماتیک در کابل در چارچوب روابط تاریخی و تمدنی هند با مردم افغانستان انجام شده و به معنای به رسمیت شناختن تشکیلات طالبان در کابل نیست.

با گذشت نزدیک به یک سال تاکنون هیچ کشور طالبان را به گونه رسمی به رسمیت نشناخته است؛ اگرچه این گروه به برخی از کشورهای دیپلمات فرستاده و سفارت خانه های برخی از کشورها در کابل نیز فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند سفارت خود را در کابل گشود

هند سفارت خود را در کابل گشود