مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 09:572022-06-24اجتماعي

کشف یک شیء مینیاتوری عجیب در کهکشان


ستاره شناسان در مرکز کهکشان راه شیری یک شی مارپیچی عجیب کشف کردند که به نظر می رسد یک کهکشان مارپیچی مینیاتوری است که به طور زیبایی به دور یک ستاره بزرگ می چرخد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، در یک کشف جالب توجه، اخترشناسان موفق به رصد یک شی عجیب و شگفت انگیزی در حدود مرکز کهکشان راه شیری شدند که همچون یک کهکشان مارپیچی مینیاتوری در حال گردش به دور یک ستاره بزرگ به نظر می رسد.

این ستاره که در فاصله 26000 سال نوری از زمین و در نزدیکی مرکز کهکشانی متراکم و غبارآلود قرار دارد که حدود 32 برابر جرم خورشید است و درون یک قرص عظیم از گاز چرخان قرار دارد که به عنوان صفحه پیش ستاره ای شناخته می شود.

خود دیسک حدود 4000 واحد نجومی عرض دارد که 4000 برابر فاصله زمین و خورشید است.

چنین دیسک هایی در کیهان گسترده هستند و به عنوان سوخت ستاره ای عمل می کنند که به ستاره های جوان کمک می کند تا طی میلیون ها سال به خورشیدهای بزرگ و درخشان تبدیل شوند.

اما ستاره شناسان تا به حال چنین چیزی را ندیده بودند؛ کهکشانی به شکل مینیاتوری که به طرز خطرناکی نزدیک به مرکز کهکشان خودمان می چرخد؛ بنابراین این پرسش بنیادی مطرح است که این مارپیچ مینیاتوری چگونه به وجود آمده و آیا نمونه های دیگری هم از آن وجود دارد؟ بر اساس مطالعه جدیدی که در 30 ماه مه در مجله Nature Astronomy من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک شیء مینیاتوری عجیب در کهکشان

کشف یک شیء مینیاتوری عجیب در کهکشان