مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 09:022022-06-24بين الملل

تصویب لایحه کنترل سلاح در سنای آمریکا علیرغم حمایت دیوان عالی از آزادی حمل سلاح


با وجود حمایت دیوان عالی آمریکا از آزادی حمل سلاح، مجلس سنای این کشور یک بسته دوحزبی از اقدامات محدود ایمنی اسلحه را تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سنای آمریکا پنجشنبه شب یک لایحه دو حزبی برای رسیدگی به خشونت های مرتبط با اسلحه را تصویب کرد که اولین قانون فدرال ایمنی اسلحه در چند دهه اخیر است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با وجود حکم دیوان عالی آمریکا مبنی بر این که آمریکایی ها حق قانونی حمل سلاح در اماکن عمومی برای دفاع از خود را دارند، مجلس سنا یک بسته دوحزبی از اقدامات محدود ایمنی اسلحه را اواخر روز پنجشنبه تصویب کرد.

  به تحلیل رویترز، رای مهم دادگاه و اقدام سنا در مورد ایمنی اسلحه نشان دهنده شکاف عمیق در مورد سلاح گرم در ایالات متحده چند هفته پس از تیراندازی های مرگبار در یوالده تگزاس و بوفالو نیویورک است که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر از جمله 19 کودک شد.

لایحه سنا که با 65 رای موافق در مقابل 33 رای به تصویب رسید، اولین قانون مهم کنترل اسلحه است که در سه دهه گذشته در کشوری با بالاترین سرانه مالکیت سلاح در جهان و بیشترین تعداد تیراندازی های جمعی سالانه در میان کشورهای ثروتمند به تصویب رسیده است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پس از رای گیری سنا گفت: این قانون دو حزبی به محافظت از آمریکایی ها کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب لایحه کنترل سلاح در سنای آمریکا علیرغم حمایت دیوان عالی از آزادی حمل سلاح

تصویب لایحه کنترل سلاح در سنای آمریکا علیرغم حمایت دیوان عالی از آزادی حمل سلاح