مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 06:472022-06-24سياسي

ریشه لابی ها و دخالت ها در تخصیص بودجه های سنواتی سال های قبل


نائب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس ریشه رایزنی ها، لابی کردن ها و دخالت های بی مورد در تخصیص اعتبارات قوانین بودجه کل کشور در سال های گذشته را تشریح کرد.

- حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب راجع به اصلاح ساختار بودجه گفت: مشکلی که ما در بحث بودجه سال های گذشته با آن مواجهیم موضوع کسری بودجه است.

  وی ادامه داد: تمام نظام برنامه ریزی ما با کسری بودجه از بین می رفت، به این معنا که دولت لایحه بودجه می داد و مجلس هم آن را تصویب می کرد تا براساس مصوبه مجلس اقدامات صورت بگیرد.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: وقتی بخشی از منابع درآمدی پیش بینی شده برای بودجه قابل تحقق نبود و ما نمی توانستیم آن درآمدها را کسب کنیم، طبیعتا تراز بودجه به هم می خورد چرا که بین درآمد و هزینه تطابقی وجود نداشت.

پژمانفر خاطرنشان کرد: وقتی درآمدها کاهش پیدا می کند، اما هزینه هایی برای این درآمدهای محقق نشده درنظر گرفته شده است، سازمان برنامه و بودجه و متولیان امر، مخیر می شوند بین اینکه اعتبار بخشی از برنامه ها را پرداخت نکنند و بخشی را بپردازند و این کار آغاز یک فساد گسترده در این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه لابی ها و دخالت ها در تخصیص بودجه های سنواتی سال های قبل

ریشه لابی ها و دخالت ها در تخصیص بودجه های سنواتی سال های قبل