مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 17:472022-06-23اقتصادي

ایجاد موانع در صنعت سی ان جی، زمینه سازی واردات بنزین


رییس همایش و مدیر اجرایی اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین، سی ان جی و خدمات وابسته گفت: اجرای طرح سی ان جی در مجموع 45 میلیارد دلار سود داشته و در سالهای اخیر به صرفه جویی مستقیم 140 میلیون دلاری منجر شده است.

علی محمودیان با بیان اینکه از سال 1398 و پس از تصویب مصوبات شورای اقتصاد در خصوص تبدیل رایگان یک میلیون و دویست و شش هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز وضع صنعت سی ان جی متحول شد، افزود: از همان موقع صنعت 20 ساله سی ان جی مجددا رونق پیدا کرد و اثرات مستقیم و غیر مستقیم مطلوبی را بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه با شروع عملی طرح توسط پیمانکاران در اوایل سال 1399 تمام کارخانه های تولید مخازن و کیت های سی ان جی شروع به فعالیت کردند و کارگاههای تبدیل نیز در سراسر کشور فعال شدند، افزود: این صنعت زمینه ساز اشتغالزایی بیش از 50 هزار نفر در بیش از 2500 جایگاه و کارخانه تولید مخازن سی ان جی و کیت و همچنین بیش از هزار مرکز خدمات خودروهای گاز سوز(کارگاه تبدیل) در سراسر کشور شده است و در واقع در گام دوم توسعه صنعت سی ان جی پس از وقفه ای، مجددا از سال 1398 و با مصوبه شورای اقتصاد دوباره آغاز شد.

به گفته وی این طرح تاکنون حدود 90 میلیون دلار هزینه در بر داشته و بیش از 140 میلیون دلار صرفه جویی مستقیم ناشی از جایگزینی سوخت سی ان جی بجای بنزین را بر جای گذاشته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد موانع در صنعت سی ان جی، زمینه سازی واردات بنزین

ایجاد موانع در صنعت سی ان جی، زمینه سازی واردات بنزین