مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 14:072022-06-23اقتصادي

ضرورت نقش آفرینی بخش کشاورزی در افزایش تولید ناخالص داخلی استان قزوین


نقش آفرینی بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان خیلی قابل توجه نیست و از تولید ناخالص داخلی در سال 99 تقریبا 10 تا 15 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان قزوین که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مزیت های استان قزوین حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به آن است که بخش عمده آن در طول سال های قبل در مسیر پیشرفت قرار گرفته و جا دارد این مسیر با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: خوشبختانه این استان در سطح ملی بیشتر از اندازه جغرافیایی و جمعیتی خود در تولید غذا نقش دارد ولی همین نقش آفرینی در تولید ناخالص داخلی استان خیلی قابل توجه نیست و از تولید ناخالص داخلی در سال 99 تقریبا 10 تا 15 درصد به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

  اعلایی گفت: این رقم 10 تا 15 درصدی در حالی است که در  حوزه مصارف آب عدد قابل توجهی از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی استفاده می شود و 88 درصد آب استان قزوین در بخش کشاورزی مصرف می شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه این عدد در مقیاس ملی و استاندارد جهانی معقول نیست و باید برای بهبود وضعیت برنامه ریزی کرد، ادامه داد: اولویت اصلی استان با توجه به محدودیت منابع آب و اثرگذاری آب در تولید غذای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نقش آفرینی بخش کشاورزی در افزایش تولید ناخالص داخلی استان قزوین

ضرورت نقش آفرینی بخش کشاورزی در افزایش تولید ناخالص داخلی استان قزوین