مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 13:122022-06-23بين الملل

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با رؤسای نهادهای دیپلماتیک لوکزامبورگ و فرانسه


وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه نوزدهمین نشست شورای همکاری «قزاقستان – اتحادیه اروپا» به صورت جداگانه با وزرای امور خارجه لوکزامبورگ و فرانسه دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه نوزدهمین دور نشست شورای همکاری این کشور و اتحادیه اروپا با ژان آسلبورن وزیر امور خارجه و اروپای لوکزامبورگ و کاترین کولون وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

در دیدار روسای نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لوکزامبورگ چشم انداز روابط دوجانبه و چند جانبه، از جمله در قالبهای جمهوری قزاقستان – اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی بررسی و در مورد کمک به توسعه بیشتر روابط بین دولتی و بین پارلمانی توافق حاصل شد.

وزیر امور خارجه لوکزامبروگ ضمن اعلام حمایت قاطع از اصلاحات رییس جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد که اجرای آنها به نوسازی سیاسی این کشور کمک خواهد کرد.

سران وزارتخانههای امور خارجه قزاقستان و لوکزامبورگ در بخش دیگری در مورد بیانیه مشترک به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور موافقت کردند.

در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه، گام های بیشتری برای تعمیق مشارکت استراتژیک با پاریس در زمینه موضوعات مورد علاقه دوجانبه بررسی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با رؤسای نهادهای دیپلماتیک لوکزامبورگ و فرانسه

دیدار وزیر خارجه قزاقستان با رؤسای نهادهای دیپلماتیک لوکزامبورگ و فرانسه