مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 12:572022-06-23اقتصادي

تجهیز 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون 60 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان قزوین انجام شده است و باید این روند برای 630 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان عملیاتی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، رضا افلاطونی در آیین تجلیل از 44 نمونه بخش کشاورزی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال کشاورزی پایدار از طریق توسعه دانش بنیان در این بخش است.

وی همچنین به وابستگی واحدهای دامی به نهاده های وارداتی اشاره کرد و افزود: اگر در کلیه بخش های کشاورزی با کمک روش دانش بنیان میزان تولیدات را چند برابر کنیم، این هزینه های اولیه با ارزش افزوده بسیار بالایی همراه خواهد شد؛ به عنوان مثال با تغییر الگوی کشت کشاورزی داریم که با کشت زیره سبز هر کیلو 200 دلار صادرات انجام می دهد.

این مسئول ادامه داد: امروز حوزه آموزش و ترویج کشاورزی باید بیش از گذشته فعال باشد و بتواند کشاورز را در راستای سیاست های کلی نظام و اهداف شعار سال قرار دهد.

افلاطونی در خصوص کاهش سطح آب بیان کرد: دبی آب و سطح آب های زیرزمینی نسبت به گذشته کاهش یافته است، باید از شرایط پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کرد و بیش از گذشته از سامانه های نوین آبیاری بهره برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری

تجهیز 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری