مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 12:522022-06-23پزشكي

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، اخیرا رییس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از خطر انتقال بیماری هاری با افزایش جمعیت سگ های ولگرد در این شهرستان خبر داد و غذا دادن غیر اصولی به سگ های ولگرد را یکی از راه های خطر انتقال بیماری های مشترک بین این حیوان و انسان عنوان کرد.

علی طاهری که به کشف یک واحد کانون هاری طی امسال در همدان اشاره کرد؛ خطر این مسئله را بیشتر نمایان ساخت و از آنجا که ضرورت دارد راه های پیشگیری و کنترل این بیماری دستور کار جدی باشد به سراغ رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان رفتیم و صحبت های ایشان را در این زمینه شنیدیم.

جلال بطحایی با بیان اینکه همدان جزو استان هایی است که میزان بروز نسبتا بالای حیوان گزیدگی را دارد اظهار کرد: کنترل و پیشگیری از هاری بیماری جزو ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 7 هزار مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شد که خوشبختانه هیچ کدام منجر با هاری نشد و فوتی نشد گفت: در حال حاضر همکاران ما به صورت 24 ساعته خدمات لازم را ارائه می کنند و خوشبختانه مشکلی خاصی وجود ندارد.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه به طور متوسط  21 نفر در روز در استان به مراکز پیشگیری مراجعه و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند افزود: آمار حیوان گزیدگی استان ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!