مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 تیر 1401 ساعت 12:522022-06-23پزشكي

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!


حیوان گزیدگی در همدان درصد نسبتا بالایی را به خود اختصاص داده که در همین راستا نسبت به افزایش بیماری هاری نگرانی هایی ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، اخیرا رییس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از خطر انتقال بیماری هاری با افزایش جمعیت سگ های ولگرد در این شهرستان خبر داد و غذا دادن غیر اصولی به سگ های ولگرد را یکی از راه های خطر انتقال بیماری های مشترک بین این حیوان و انسان عنوان کرد.

علی طاهری که به کشف یک واحد کانون هاری طی امسال در همدان اشاره کرد؛ خطر این مسئله را بیشتر نمایان ساخت و از آنجا که ضرورت دارد راه های پیشگیری و کنترل این بیماری دستور کار جدی باشد به سراغ رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی همدان رفتیم و صحبت های ایشان را در این زمینه شنیدیم.

جلال بطحایی با بیان اینکه همدان جزو استان هایی است که میزان بروز نسبتا بالای حیوان گزیدگی را دارد اظهار کرد: کنترل و پیشگیری از هاری بیماری جزو ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 7 هزار مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شد که خوشبختانه هیچ کدام منجر با هاری نشد و فوتی نشد گفت: در حال حاضر همکاران ما به صورت 24 ساعته خدمات لازم را ارائه می کنند و خوشبختانه مشکلی خاصی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!

هشدار در همدان؛ خطر انتقال هاری!