مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 19:472022-06-22سياسي

ترانزیت می تواند به اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد


معاون اول رییس جمهور از توسعه ترانزیت به عنوان امری پردرآمد و اشتغالزا برای کشور یاد کرد و گفت: اگر ظرفیت های ترانزیتی کشور به شکل مناسب فعال و عملیاتی شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عصر امروز چهارشنبه یکم تیر در جلسه کارگروه ترانزیت کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی استثنایی ایران، ترانزیت را یکی از مزیت های اصلی کشور دانست و از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای توسعه ترانزیت خبر داد.

وی به ضرورت های متعدد برای توسعه ترانزیت کشور و آثار و پیامدهای مثبت آن اشاره کرد و افزود: اگر چه دولت های گذشته نیز به دنبال این کار بودند اما عملکرد و اقدامات صورت گرفته با ضرورت های توسعه ترانزیت تناسب نداشته و اهداف مورد نظر محقق نشده است.

  معاون اول رییس جمهور بر لزوم اولویت بندی پروژه های مرتبط با توسعه ترانزیت به همراه زمان بندی مشخص و تعیین مجری طرح ها تأکید و اظهار امیدواری کرد: با رویکرد جدی دولت، شاهد تکمیل زیرساخت ها و اصلاح رویه ها برای توسعه ترانزیت در ابعاد مختلف ترانزیت بار، مسافر، انرژی و اطلاعات باشیم.

  مخبر همچنین با اشاره به مسائل اخیر بین المللی و بسته شدن مسیرهای برخی کشورهای همسایه به دلیل تحریم های بین المللی، گفت: فرصتی استثنایی پیش روی ایران قرار گرفته تا با توسعه ظرفیت های موجود بتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترانزیت می تواند به اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد

ترانزیت می تواند به اندازه نفت برای کشور درآمد داشته باشد