مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 16:172022-06-22سياسي

تأکید ترکمنستان بر بهبود زیرساخت های حمل و نقلی


وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفت وگو با دبیر اجرایی مرکز بین المللی دیپلماسی حمل و نقل سازمان ملل بر بهبود زیرساخت های حمل و نقل در کشور و منطقه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان و ایگور رونوف دبیر اجرایی مرکز بین المللی دیپلماسی حمل و نقل سازمان ملل در مورد تعامل و همکاری دوجانبه گفت و گو کردند.

این نشست، با هدف بهبود ارتباط بین کشورها از طریق بهبود زیرساخت های حمل و نقل در کشور و منطقه بود.

وزیر خارجه ترکمنستان تاکید کرد: این کشور به تقویت پایه قانونی و لجستیکی کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی به ویژه کریدور لاجورد، کریدور ترانزیتی عشق آباد بین ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان و مسیر ترانزیتی دریای خزر و سرخ و سایر پل های حمل ونقل بین منطقه ای در مسیرهای شرق-غرب و شمال-جنوب ادامه می دهد.

در این دیدار همچنین تاکید شد که در ژانویه 2022، ترکمنستان برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل این کشور را برای سال های 2022-2025 تصویب کرد که به ویژه اقدامات استراتژیک مهمی را با هدف نوسازی جامع در پایه فنی برای همه انواع وسایل حمل و نقل را ارائه می کند و این اقدام باعث  تقویت بیشتر موقعیت این کشور به عنوان مرکز منطقه ای کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ترکمنستان بر بهبود زیرساخت های حمل و نقلی

تأکید ترکمنستان بر بهبود زیرساخت های حمل و نقلی