مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 12:222022-06-22اقتصادي

عدم تخصص و سواد لازم فعالان مشاورین املاک موجب آشفتگی بازار شده است


نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تخصص و سواد لازم فعالان بنگاه های املاک در حوزه مسکن، چالش های بسیاری را در بخش اجاره بهای مسکن رقم زده است.

- ولی الله بیاتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: مجلس به صورت جدی به حوزه اجاره بهای مسکن ورود کرده تا بتواند وضعیت نامطلوب این بخش را ساماندهی کند.

وی افزود: وضعیت اجاره بهای مسکن به صورت غیرطبیعی در حال افزایش است و شرایط حاکم بر بازار اجاره بها، مستاجران را به شدت رنج می دهد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس با اشاره به وضعیت خانه های خالی گفت: دولت باید به صورت جدی به شناسایی خانه های خالی اقدام و آنها را در اختیار مستاجران قرار دهد، چرا که کمبود مسکن موجب شده صاحبخانه ها از کمبود بازار عرضه استفاده کرده و یک کلام باشند.

بیاتی اظهار کرد: راهکار ساماندهی به بازار اجاره مسکن تامین مسکن به اندازه نیاز و ساخت مسکن در تراکم های بالاست تا کمبودهای این بخش جبران شود.

وی با بیان اینکه راهکار دولت برای افزایش 20 تا 25 درصدی  اجاره بها راهکار مناسبی نیست، گفت: این راهکار دو ایراد دارد از جمله اینکه صاحبخانه ها برای عدم اجرای این قانون از تمدید قرارداد با مستاجر خودداری کرده و مسکن اجاره ای را با قیمت جدید به فرد دیگری واگذار می کنند، دوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تخصص و سواد لازم فعالان مشاورین املاک موجب آشفتگی بازار شده است

عدم تخصص و سواد لازم فعالان مشاورین املاک موجب آشفتگی بازار شده است