مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 12:172022-06-22سياسي

کُلُنی های بی ثباتی راهبرد سنتکام برای متحدین ایران


سفر دوره ای فرمانده تروریست های سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) به آسیای مرکزی از ابعاد مختلف قابل بررسی است که مهم ترین آن ایجاد کُلُنی های بی ثباتی برای ایران، - حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی اهداف سفر دوره ای اخیر مایکل کوریلا فرمانده تروریست های سنتکام (فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ) به کشورهای آسیای مرکزی پرداخت.

در این یادداشت آمده است: تحولات اوکراین که دور جدیدی از تقابل روسیه و غرب جمعی تحت رهبری آمریکا را رقم زد، به صورت طبیعی مناطق پیرامونی از جمله آسیای مرکزی را تحت تاثیر قرار داده است.

بدیهی است استراتژیست های غربی از دیرباز این منطقه را به عنوان فضایی کلیدی برای رقابت ژئوپلیتیک با روسیه در نظر گرفته اند ولی به اعتقاد کارشناسان این بار تقابل شدید نه تنها میان روسیه و غرب ادامه خواهد یافت بلکه چین را هم دخیل خواهد کرد که روابط نزدیک اقتصادی، انرژی و سیاسی با آسیای مرکزی دارد.

در کنار افزایش مسئولیت چین در قبال توسعه پایدار آسیای مرکزی طی یک و نیم دهه اخیر، همچنین توجه برخی دیگر از بازیگران منطقه ای مانند ترکیه نیز نسبت به آسیای مرکزی بالا رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کُلُنی های بی ثباتی راهبرد سنتکام برای متحدین ایران

کُلُنی های بی ثباتی راهبرد سنتکام برای متحدین ایران