مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-22پزشكي

تسهیلات وزارت بهداشت برای زنان باردار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا صایینی، ضمن تحلیل وضعیت واحد های تسهیلات زایمان در کشور در تطابق با قانون ماده 49، گفت: بر اساس خود اظهاری دانشگاه های علوم پزشکی در کل کشور بالغ بر 214 واحد تسهیلات زایمان زیر نظر شبکه بهداشت فعالیت دارند .

- مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، به تشریح وظایف و ماموریت های وزارت بهداشت برای تسهیل خدمات به زنان باردار پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا صایینی، ضمن تحلیل وضعیت واحد های تسهیلات زایمان در کشور در تطابق با قانون ماده 49، گفت: بر اساس خود اظهاری دانشگاه های علوم پزشکی در کل کشور بالغ بر 214 واحد تسهیلات زایمان زیر نظر شبکه بهداشت فعالیت دارند که در 11 واحد بیش از 30 زایمان در 9 واحد 20 تا 29 زایمان در 16 واحد 10 تا 19 زایمان در 85 واحد یک تا 9 زایمان و در 93 واحد نیز کمتر از یک زایمان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مطابق گزارش شبکه بهداشت از مجموع 214 واحد، 192 واحد فعال هستند و مابقی واحد ها به دلیل تجهیز نبودن یا کمبود های دیگر هنوز به طور کامل راه اندازی نشده اند، افزود: مطابق ماده 49 قانون سلامت خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت مکلف شده علاوه بر ایجاد امکان زایمان طبیعی رایگان برای مادران باردار، ظرف مدت دو سال ترتیبی اتخاذ کند که تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات وزارت بهداشت برای زنان باردار

تسهیلات وزارت بهداشت برای زنان باردار