مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 07:422022-06-22سياسي

برای اصلاح ساختار بودجه دولت باید لایحه بدهد


عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه لایحه بدهد، گفت: مجلس به دلیل داشتن بار مالی در این حوزه بدون لایحه دولت نمی تواند کاری بکند.

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه گفت: دولت باید برای اصلاح ساختار بودجه به مجلس لایحه بدهد و تا زمانی که دولت لایحه ندهد مجلس در این زمینه نمی تواند کاری انجام دهد.

وی افزود مجلس اگر هم بخواهد برای اصلاح ساختار بودجه طرحی بدهد به دلیل این که کار مربوط به حوزه بودجه ریزی کشور است و با بار مالی همراه میشود و مغایر با اصل 75 قانون اساسی خواهد بود لذا نمی تواند اقدام خاصی داشته باشد.

عضو هیئت رییسه مجلس اظهار داشت دو سال پیش طرحی در مجلس در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مطرح شد اما دلیل مغایرت های زیاد با اصل 75 قانون اساسی و داشتن بار مالی این طرح در نهایت به مصوبه ای ناقص تبدیل شد و با وجود تصویب نهایی آن عملاً فایده ای نداشت چرا که هر اصلاحی که می خواستیم در ساختار بودجه انجام دهیم دارای بار مالی بود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد در اصلاح ساختار بودجه عدالت در نظام پرداخت و عدالت در توزیع اعتبارات بین استان ها باید مد نظر قرار گیرد و مسئله بعدی ایجاد شفافیت در مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اصلاح ساختار بودجه دولت باید لایحه بدهد

برای اصلاح ساختار بودجه دولت باید لایحه بدهد