مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 21:022022-06-21بين الملل

تخت روانچی تشریح کرد: وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن، تحمیل تحریم ها توسط برخی از دولت ها به عنوان اهرم سیاسی در روابط دوجانبه را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) در نشست اکوسوک ضمن حمایت از بیانیه ای که نماینده پاکستان از طرف گروه 77 و چین ارائه کرد، اظهار داشت: جامعه بین المللی در تلاش برای رسیدگی به شرایط اضطراری بشردوستانه با چالش های نوظهور و در حال تحول مواجه است.

با افزایش تعداد افرادی که از اثرات بلایای طبیعی، درگیری های مسلحانه و اشغال خارجی رنج می برند، همه گیری کووید-19 و همچنین اقدامات قهری یکجانبه، که از جمله به محاصره و حتی گرسنگی مردم منجر می شود، ظرفیت ما برای مقابله کاهش یافته و در عین حال مانع توسعه کشورهای فاجعه زده می شود.

وی اضافه کرد: در منطقه ما، وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن درد و رنج عظیمی را برای مردم به بار آورده است و در همسایگی ما، هجوم گسترده پناهجویان افغانستانی به کشورهای همسایه این فاجعه را به شدت تشدید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی تشریح کرد: وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن

تخت روانچی تشریح کرد: وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن