مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 18:322022-06-21بين الملل

رقابت تنگاتنگ تهران با ابرقدرت ها؛ پیام تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان چیست؟


یک پایگاه خبری لبنانی به بررسی پیامها و اهمیت افتتاح کارخانه پهپاد ایرانی در تاجیکستان پرداخت و تأکید کرد که تهران در این زمینه، رقابت تنگاتنگی با ابرقدرت ها دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود تحریمهای شدید آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران از چهل سال پیش تا کنون، تهران نه تنها موفق شد خود را در زمینه ساخت پهپاد در رتبه های نخست بین کشورهای جهان قرار دهد، بلکه امروز به رقیبی مهم برای کشورهای بزرگ در زمینه تولید و صادرات پهپاد بدل شده است.

پایگاه خبری العهد لبنان با مقدمه فوق، به بررسی تولید پهپاد ایران در کشور تاجیسکتان پرداخت و نوشت، در اوج درگیریهای روسیه و اوکراین، محمد باقری رییس ستاد مشترک جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به تاجیکستان، با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور و مسئولان ارشد نظامی آن دیدار کرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازالعهد، خبری که در این سفر منتشر گردید و باعث شد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت بترسند و آن را یک رخداد فاجعه بار توصیف کنند، این بود که سرلشکر باقری، کارخانه تولید پهپادهای ابابیل-2 در دوشنبه پایتخت تاجیکستان را افتتاح کرد.

ابابیل-2 یک پهپاد تاکتیکی کم هزینه است که برای ماموریت های شناسایی، مراقبت و حمله طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت تنگاتنگ تهران با ابرقدرت ها؛ پیام تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان چیست؟

رقابت تنگاتنگ تهران با ابرقدرت ها؛ پیام تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان چیست؟