مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 16:172022-06-21بين الملل

5سال ولایت عهدی؛ بن سلمان عربستان را به کدام سو برد؟


«محمد بن سلمان» در پنج سال ولایت عهدی عربستان، روندهای اقتصادی-سیاسی و وضعیت های اجتماعی-فرهنگی متفاوتی را در این کشور رقم زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل فارس، پایگاه اینترنتی شبکه المیادین امروز (سه شنبه) در گزارشی به پنج سال ولایت عهدی محمد بن سلمان شاهزاده سعودی اشاره و به وضعیت عربستان از زمان قدرت گرفتن او تاکنون پرداخته است.

المیادین در مقدمه این گزارش می نویسد: در 11 ژوئن 2017، شاهزاده محمد بن سلمان منصب ولایت عهدی را به جای محمد بن نایف آل سعود برعهده گرفت و به این ترتیب به یکی از مهم ترین تصمیم گیرندگان در عربستان تبدیل شد.

از آن زمان، عربستان شاهد تحولات بسیاری در سطوح مختلف مذهبی و اقتصادی و همچنین در جزییات روابط داخلی خاندان سعودی بوده است.

 بن سلمان در سال های اخیر تلاش کرده است تا راه رسیدن به تاج و تخت را هموار کند و سیاست های باز را در جامعه عربستان سعودی از طریق ابزارهایی که قبلاً در این کشور مرسوم نبود، دنبال کرده است.

جایی که سیستم حکومتی، سخت گیرانه توصیف می شود؛ اما او ماهیت حکمرانی و مبانی جامعه را تا حد زیادی تغییر داده است .

جشنواره بالماسکه در عربستان سعودی عربستان پنج سال گذشته در سطح جامعه، شاهد تحولاتی ویژه بود؛ زیرا اجازه افتتاح سینماها و برگزاری کنسرت در این کشور صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5سال ولایت عهدی؛ بن سلمان عربستان را به کدام سو برد؟

5سال ولایت عهدی؛ بن سلمان عربستان را به کدام سو برد؟