مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 15:172022-06-21سياسي

سران سه کشور آسیای میانه در تهران؛ ایران «هاب ترانزیتی» منطقه


خرداد ماه سال جاری تهران شاهد حضور سران سه کشور آسیای میانه بود و سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این باره گفت که جمهوری اسلامی ایران دوباره جایگاه خودش را به عنوان «هاب ترانزیتی» منطقه به دست می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چند هفته است که تهران محل رفت و آمد سران سه کشور آسیای میانه است.

امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان اولین رییس جمهور این منطقه بود که به ایران سفر کرد و پس از آن هم سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و در نهایت هم قاسم ژومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان به تهران آمدند.

از دیگر سو قرار است سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه آخر هفته در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر کند.

* ایران مجددا جایگاه خودش را به عنوان هاب ترانزیتی منطقه به دست می آورد در همین خصوص سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه 30 خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره  تحرکات دیپلماتیک طی دو هفته اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران مجددا جایگاه خودش را به عنوان هاب ترانزیتی منطقه به دست می آورد.

اولین انتقال محموله قزاقستان از طریق ریل و از مسیر ایران با قرار گرفتن ترکمنستان و ترکیه در مسیر این خط ریلی، عملیاتی شده و کانتینر کالاها از قزاقستان می توانند از مسیر ریلی منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سران سه کشور آسیای میانه در تهران؛ ایران «هاب ترانزیتی» منطقه

سران سه کشور آسیای میانه در تهران؛ ایران «هاب ترانزیتی» منطقه