مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 09:372022-06-21اقتصادي

چرخ متروی اهواز با رأی دادگاه می چرخد/ پروژه قطار شهری مطالبه عمومی است


پس از فسخ قرارداد پروژه قطارشهری اهواز با شرکت کیسون توسط شهرداری اهواز، مقرر شد پرونده تعیین تکلیف متروی اهواز خارج از نوبت رسیدگی شود اما برای فعالیت مجدد این پروژه باید منتظر رأی دادگاه ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، در سال 98 موسی شاعری شهردار وقت اهواز در حالی تصمیم به فسخ قرارداد با شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز گرفت که این شرکت پس از 15 سال فعالیت در  این پروژه چهارخطی، پس از پنج سال باید کار را به  اتمام می رساند.

اما با گذشت سه برابر از زمان تعیین شده برای اتمام پروژه تنها 57 درصد در بخش CIVIL(سازه و مهندسی) پیشرفت فیزیکی داشت و برای مرحله تجهیز نیز عملاً  اقدامی صورت نگرفته بود.

مطابق قرارداد شرکت کیسون می بایست سه هزار و 100 میلیارد ریال بابت اجرای بخش مهندسی پروژه دریافت می کرد اما بابت همین 57 درصد، پنج هزار میلیارد ریال از طریق صورت وضعیت و تعدیل از شهرداری اهواز دریافت کرده بود.

    دادخواست تایید فسخ قرارداد مترو بر همین اساس، شهرداری اهواز 14 بهمن سال 99  طی دادخواستی علیه شرکت کیسون، تقاضای تایید فسخ قرارداد با این شرکت را کرد، در مقابل شرکت کیسیون نیز دادخواستی ارائه و خواهان اعلام ابطال فسخ قرارداد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخ متروی اهواز با رأی دادگاه می چرخد/ پروژه قطار شهری مطالبه عمومی است

چرخ متروی اهواز با رأی دادگاه می چرخد/ پروژه قطار شهری مطالبه عمومی است