مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 18:172022-06-20اجتماعي

بازگشت امید به زیستگاه گورخرهای ایرانی/ خبرهای خوش از رشد جمعیت گورها+ فیلم و عکس


این روزها امید بار دیگر به زیستگاه گورخرهای ایرانی بازگشته و خبرهای خوشی از رشد جمعیت گورها به گوش می رسد؛ اما اوضاع یکی از بزرگ ترین زیستگاه های این گونه جانوری ارزشمند چگونه است؟ - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان تأکید کرد: به لحاظ مطالعات ژنتیکی که در کشور انجام شده است، مجموعه مورد حفاظت توران و گورخرهای موجود در این مجموعه به لحاظ اختلاط های ژنتیکی کاملاً پایدارتر و از تنوع ژنتیکی بهتری برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: درون آمیزی در منطقه بهرام گور فارس تنوع ژنتیکی را کاهش داده است؛ در حالی که در مجموعه توران بهترین تنوع ژنتیکی گورخر ایرانی را شاهد هستیم.

ظاهری، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای برای انتقال جدید گورخرهای ایرانی در دستور کار وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما باید نسبت به ادامه فرآیند پایدار شدن جمعیت گورخر اقدام کنیم و پایدار شدن این گونه با اختلاط های ژنتیکی بالا در مجموعه کویر مرکزی را به انجام برسانیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه تعداد گورخرهای ماده پارک ملی کویر مرکزی بالای هشت رأس است، ادامه داد: برای پایدار شدن جمعیت گورخر ایرانی ناگزیر هستیم تا نسبت به معرفی این گونه به مجموعه گورخرهای پارک ملی کویر مرکزی اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت امید به زیستگاه گورخرهای ایرانی/ خبرهای خوش از رشد جمعیت گورها+ فیلم و عکس

بازگشت امید به زیستگاه گورخرهای ایرانی/ خبرهای خوش از رشد جمعیت گورها+ فیلم و عکس