مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 11:422022-06-20بين الملل

یک نماینده عراقی خواستار اخراج سفیر آمریکا شد


یک نماینده عراقی در پی سخنان وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص ترور شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس خواستار اخراج سفیر آمریکا و تعطیلی سفارت این کشور در بغداد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حیدر اللامی عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در مصاحبه ای خواستار بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد و اخراج سفیر این کشور، پس از مصاحبه روز جمعه مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا شد.

این نماینده عراقی به وبگاه المعلومه گفت که نیروی دلتا که ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد را برنامه ریزی کرد، در سفارت آمریکا استقرار داشت و این واحد عملیاتی اقدام به جذب برخی افراد سیاسی و امنیتی عراقی برای انجام نقشه خود کرده بود.

حیدراللامی افزود: سفارتخانه از یک مکان دیپلماتیک به مکانی برای دشمنی و توطئه تبدیل شده و باید به دلیل ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برچیده و سفیر نیز اخراج شود.

این سفارتخانه به پایگاهی برای ضربه زدن به ملت ها تبدیل شده است .

این عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا به سیاست تجاوز و نقض حاکمیت عراق ادامه می دهد و لازم است تا تمامی خائنانی که علیه عراق با اشغالگران آمریکایی همکاری کردند، محاکمه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نماینده عراقی خواستار اخراج سفیر آمریکا شد

یک نماینده عراقی خواستار اخراج سفیر آمریکا شد