مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 11:172022-06-20اقتصادي

کاهش ساعت کار نانوایی ها یا صفوف طولانی مربوط به کمبود آرد نیست


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: هیچ کمبود آردی در استان وجود ندارد و حتی ماه گذشته 780 تن آرد اضافه بر سهمیه نیز به نانوایی ها اختصاص داده شده است.

- مهدی جمالی در گفتگو با خبرنگار  فارس در شیراز با تاکید بر اینکه صف های طولانی در نانوایی ها و یا کاهش ساعت کاری ربطی به سهمیه آرد ندارد اظهار داشت: دلایل مختلفی مربوط به کاهش ساعت کاری و یا صفوف طولانی نانوایی ها است.

  وی افزایش میزان مصرف نان توسط مردم، حضور فراوان اتباع بیگانه در استان و مصرف 2 و نیم برابری نان توسط آنها نسبت به شهروندان عادی و فروش آرد برای مصارف غیر انسانی از دلایل این اتفاق است.

  جمالی افزود: با توجه به اینکه قیمت هر یک کیلو نان لواش حدود 3 هزار تومان است، در حالی که اقلام دیگر افزایش قیمت بالایی دارند.

  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس همچنین سود حاصل از فروش آرد را بیش از پخت نان عنوان کرد و گفت: از آنجا که سود خالص حاصل از پخت یک کیسه آرد در خوشبینانه ترین حالت 45 هزار تومان است اما با فروش هر کیسه آرد حدود 500 هزار تومان سود به جیب فرد می رود لذا برخی نانوایی ها با کاهش ساعت کاری و فروش نان کمتر، آرد اضافه را می فروشند.

  وی افزود: متاسفانه تخصیص آرد یارانه ای با همین قیمت سبب می شود انگیزه افراد برای تخلف جهت کسب سود بیشتر بالا رود و شاهد این اتفاقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ساعت کار نانوایی ها یا صفوف طولانی مربوط به کمبود آرد نیست

کاهش ساعت کار نانوایی ها یا صفوف طولانی مربوط به کمبود آرد نیست