مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 11:122022-06-20سياسي

تشکیل میز تخصصی زمین گردشگری


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: میز تخصصی زمین گردشگری (ژئوتوریسم) در قالب کارگروه هم اندیشی با هدف توسعه و تنوع بخشی به مقاصد گردشگری مربوطه و بهره مندی گردشگران از این محصول جدید تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی با بیان این خبر گفت: ایران به دلیل داشتن ساختار زمین شناسی خاص و منحصر به فرد، ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و توسعه این بخش می تواند در حفاظت از سرزمین و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی نقش بسیار مهمی ایفا کند.

وی افزود: شناسایی مقاصد زمین گردشگری یا ژئوتوریسمی، موضوعات مربوط به ژئوپارک ها و راهکارهایی برای ثبت آن در شبکه های بین‎ المللی، توسعه و تنوع بخشی به فعالیت های مرتبط با ژئوتوریسم، آموزش و منابع انسانی متخصص در بخش گردشگری از جمله مواردی است که ضرورت دارد گروه های ذی نفع در خصوص آن به بحث و تبادل نظر بپردازند تا این بخش از ظرفیت های مهم صنعت گردشگری در مسیر پایدار مورد بهره برداری قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به برگزاری اولین جلسه هم اندیشی زمین – گردشگری یا ژئوتوریسم با مشارکت اساتید و صاحبنظران به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تدوین نقشه راه این حوزه، یادآور شد: توجه به رویکرد حفاظتی و توسعه پایدار در رونق ژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل میز تخصصی زمین گردشگری

تشکیل میز تخصصی زمین گردشگری